W aplikacji mobilnej BSGo włączona została możliwość korzystania z funkcjonalności skanowania kodu QR.
Po zalogowaniu w aplikacji mobilnej, dostęp do funkcjonalności jest możliwy z pulpitu oraz z formatki przelewu:
Po wybraniu skanowania, wyświetlany jest ekran z komunikatem informacyjnym i po wybraniu opcji ‘DALEJ’, system uruchamia aparat umożliwiający zeskanowanie kodu QR:
Po zeskanowaniu kodu QR, system automatycznie zaczytuje dane na formularz przelewu uzupełniając pola: - Odbiorca - Numer rachunku - Kwota – z możliwością edycji lub bez - Tytuł przelewu (wypełnione zostaną tylko te pola które są zakodowane w kodzie QR) oraz wyświetla informację, z prośbą o sprawdzenie zeskanowanych danych:
Dalsza obsługa przelewu jest zgodna z dotychczasową funkcjonalnością.
W przypadku gdy kod QR nie jest zgodny ze standardem Związku Banków Polskich system zaprezentuje komunikat informacyjny.